Det enda som är bra med julen är lussekatter

...och herre min je vad jag skulle göra för en liten rackare just nu.
Oj, vad jag ska äta lussekatter när jag kommer hem över jul. 100. Minst.

Idag har jag varit vansinnigt ambitiös och läst mängder i min fina Strategic Advertising Management bok och gjort en hel del research inför kommande Media Buying Plan. Den ska lämnas in fredagen den 5:e december men eftersom jag får finbesök den 2:e-7:e december måste den vara färdig måndagen den 1:e.

Vår module leaders pitch av ovan nämnda uppgift gick till ungefär så här:

Mark: Det här är den absolut tråkigaste uppgiften ni kommer behöva traggla er igenom i hela era liv och jag tycker synd om er som behöver göra det.
Samtliga studenter i kör: Suck.

Sååå himla farligt är det faktiskt inte. Det gäller bara att hitta rätt siffror som backar upp det man vill säga.
Var det något jag lärde mig under vår underbara Medierna i samhället kurs (utöver det faktum att 95% av alla journaliststudenter är konstiga, konstiga varelser) så var det att det går att hitta statistik som stödjer nästan vilket märkligt argument som helst. Amen.

Utöver Media Buying planen så har jag ett test nästa vecka som jag behöver plugga inför. Dessutom måste jag hänga med i FT samt välja ut ett varumärke för slutuppgiften i Dynamics of Branding . It´s a hard knock life, som man säger.

Pizza på det kanske?
Ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0