Inga from Sweden

Då var ytterligare en hård vecka avklarad.
Jag vet, det är bara onsdag, men eftersom min kurser enkom har lectures och tutorials på måndagar, tisdagar och onsdagar är jag fri som en fågel resten av veckan. Ja, bortsett från diverse inlämningsuppgifter som ska skrivas, research som ska göra och annat som ska hinnas med förstås.

Blev klar med förra veckans evighetsuppsats i god tid och firade fredagskvällen med en tjoahadelittanlejhej-kväll. Maria hade 9 co-students från Chalmers här och hade tillfället till ära styrt upp förfest hos sig. Eftersom samtliga deltagare på festen blev utslängda efter att ha "spelat för hög musik" (och jag därmed fått alla mina förutfattade meningar om studentboenden som någon form av evigt-festande-inga-hämningar-tillhåll raserade) begav vi oss ner mot Grassmarket en snabbis och sedan vidare till hell-on-earth-Espionage. Sistnämnda klubb är inte min bästa. Tänk Kos möter Lisebergsfest möter labyrint. Krydda med en maxålder på 19 år och tjejer i princip utan kläder.
Hursomhelst så lyckade vi ha mycket trevligt, något som nedstående bild kan intyga:





Taxiresan in till stan kommer vara ett minne för livet. Någon valde att lägga sig på golvet eftersom det inte fanns tillräckligt med säten. Denna någon kom sedan även att bli nekad inträde på Espionage. Kommentar överflödig.

Lördag blev det brunch på världens bästa Kilmanjaro och en kortare pubrunda på kvällen. Olof, Johan jag började på en liten mexikansk bar. Lokalen hade nog sett sina bästa dagar, men stället var trevligt. Det dundrade in ett gäng ytterst välklädda skottar i såväl kiltar som baskrar, och det är ju alltid något av en stämningshöjare.

Nu ska jag fira min lediga eftermiddag med att traska ner till gymmet.
Vem vet, jag kanske pluggar lite ikväll också om jag verkligen känner för att festa till det?

Tacksåmyckethejdå


Kommentarer
Postat av: Johanna

ahaa...nu förstår jag varför vi lämnade förfesten så tidigt. Härligt att du fyller i luckorna.

2008-11-12 @ 19:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0