Hallo-himla-ween

Man kan lugnt säga att Halloween är en ganska mycket större grej här än i Sverige.
Jag trodde att jag skulle komma undan med att ha på mig en orange klänning och hävda att jag var en pumpa, men insåg ganska kvickt att jag inte på långa vägar spelade i samma liga som vissa andra.
Johan, Olof, Steffen och jag tittade på outfits igår efter inlämningen av min Creative Brief. Jag letade förtvivlat efter en liten pumpahatt för att komplettera min look, men tydligen var de slutsålda överallt. Det fanns en hel del fantastiska kill-kostymer men utbudet för tjejer var ganska mycket mer begränsat. Alternativen var sexy girl-cop, sexy nurse, sexy maid eller annat sexy och don´t even get me started on hur idiotiskt och orättvist det är. Trots detta lyckades jag hitta en orange klänning, gröna strumpbyxor och gröna band att knyta i håret och kände mig ganska nöjd fram till att vi möttes upp hemma oss mig på en fördrink och förberedelser.

Olof förvandlades till The Joker:  Johan blev det här:

Efter en liten drink hos mig fortsatte Johan och Steffen till Johans klasskompis och Olof och jag promenerade ner till Grassmarket och en fest där alla var otroligt fantasirikt utklädda. Efter ett par timmar fattade jag det felaktiga beslutet att förflytta mig till Johans klasskompis fest och därmed gå ut och leta taxi. Lättare sagt än gjort. Tänk 12-slaget på nyårsafton. Efter att ha använt alla mina bästa fixa-taxi-trix ca 45 minuter senare kom jag fram till att det kanske var bästa att ta min bristfälliga outfit och knalla hemåt. Så det gjorde jag.

Och det, mina vänner, var min Halloween.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0