Edinburgh!

Imponerande originell titel.

Nåja, det är ju trots allt vad det kommer att handla som så det är väl ingen ide att slösa tankeverksamhet på att hitta på en fiffig rubrik. Så jag kör igång.


Hej!

Jag är i Edinburgh. Det är gött.

Okej, där tog kreativiteten slut igen...


Nytt försök.


Wow, Edinburgh!
Vacker stad, vackra hus och vackert språk (om än lite tricky att förstå). Det är ganska kallt, särskilt i mitt rum, men det är kanske också charmen med Storbrittanien (det tycker jag såklart egentligen inte men försöker bevara en hyggligt positiv och optimistisk ton. I själva verket har jag varit konstant förkyld sedan jag kom hit, men det är inget som Skottland ska behöva lida för).
Jag vill inte lockas till att skriva uppenbara och cheesy saker som att t.ex. målande beskriva lövens färgväxling och sådant, utan tänkte istället slänga upp lite bilder så kan ni själva se och tycka. Så håll tillgodo!


Utanför mitt hus går en stor gata vid namn Nicholson Street. Trevligt på dagen, not so much at night.
Det är är stora, breda Nicholson Street som går utanför mitt fönster.
Trevligt på dagen, not so much at night.



Den obligatoriske säckpipefarbror´n.
Den här stackars mannen stod på Craiglockhart campus under välkomstdagen för alla internationella studenter.
Man kan säga så här; jag var inte den enda som tog kort.



Metallägget på Craiglockhart. Very high-tech.



Johanna och jag. Två förtjusande damer från Götet!



Johan, Olof och Rickard. Tre förtjusande herrar from here, there and everywhere.



På Queen Street - min favvogata!



Happy-go-lucky i min bästa tröja!



Denna underbara gata får sätta P för kvällens fotosession.

Hej!


Kommentarer
Postat av: jojosnojjo

EXCELLENTE MARK!!!! GO GO GO!!! sjukt kul ju! kanns ocksa bra att du har en johanna dar. hmm... borde kanske slanga upp en sandar modern blogg harifran new york ocksa. valdigt bra tankt froken jungselius.

2008-10-10 @ 02:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0