Fotboll, evighetstvätt och irländska gruppkramar

Okej, innan Ni rasar och ifrågasätter min plötsliga entusiasm för världens mest meningslösa sport vill jag till mitt försvar säga följande:

a, det var lördag och jag hade inget bättre för mig
b, såväl öl som hamburgare erbjöds på stället...
c, ... som dessutom ligger ca 7 meter från min port.

Hursomhelst, Norge spelade mot Skottland och vi var ett gäng som gick dit för att visa vårt stöd. Det var i alla fall vad som sades men jag tror i själva verket inte att någon annan än Kjersti överhuvudtaget brydde sig om matchen utan det var nog snarare annat som lockade (se punkt b). Det var en trevlig eftermiddag. Matchen slutade 0-0.

När jag kom hem insåg jag att min tvättmaskin varit igång ett bra tag. Strax över ett dygn för att vara mer exakt. Det finns enligt uppgift någon magnifik special-tork-funktion inbyggd i maskinen, och man hade ju lätt kunnat tro att det var den som kickat in, men icke. Efter ett mindre slagsmål med maskinen fick jag i alla fall upp luckan och kunde plocka ut min dyblöta tvätt. Till saken hör även att eftersom det är så vansinnigt kallt på mitt rum så kommer kläderna troligtvis aldrig att torka vilket innebär att jag kommer att bli känd som den konstiga (och förmodligen konstant förkylda) utbytesstudenten med blöta kläder. Ett litet problem för mänskligheten, ett stort problem för mig.

Kvällen avslutades med houseparty hos Rickard med flatmates. Trevligt! Jag fick även erfara att det är ytterst populärt att kramas i grupp modell stor och ropa "WHEYYYYY" om man är irländare och det är ju förstås alltid något av en stämningshöjare.

Hej!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj va fin din lägenhet är.

Känns bra att du dokumenterar, kan ju vara bra att veta om något år vad vi faktiskt gjorde här borta.

Vi ses imorgon!

Kram

2008-10-12 @ 19:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0