"Iceland´s leader threatens to sue over "bullying" reaction"

Jag läste en intressant sak i Financial Times häromdagen. Tydligen funderar Island på att stämma UK. Enligt uppgift ska UK i tidningar och genom offentliga uttalanden ha "talat om Island med nedlåtande ton" vilket Island inte alls tycker är särskilt kul. "Inte OK", säger Island och plockar fram det tunga artilleriet; den gamle hederliga stämningen. Skönt att de har annat att tänka på. Man hade ju annars lätt kunnat tro att Islands ledare är upp över öronen sysselsatta med att hantera konsekvenserna av ett bankrupt land, men det glädjer mig att de tar sig tid för att stå på sig och visa för världen att INGEN trampar på Island. Bankrupta eller inte. Snacka om att flytta fokus.

Nu har jag äntligen lyckats ladda upp lite bilder på Facebook för den som vill se. Lyckades backa tillbaka ett steg mitt under sessionen och fick börja om på nytt, men vad gör väl det? Det är ju inte så att jag hade kunnat använda den första timman det tog till att göra något vettigt. Härligt med teknik! Uppfriskande att känna att man aldrig har kontroll liksom.

På torsdag kommer Carolina hit och det känns nästan oförskämt lyxigt att få besök igen. På torsdag ska Olof och jag åka till Glasgow och möta Carolina och hans syster som även hon anländer på förmiddagen. Troligtvis stannar vi kvar ett par timmar i staden, kan nog bli en hemskt trevlig dag! Och en ännu trevligare helg!

Innan dess behöver jag dock läsa klart min Brand Management-bok och fila på min Creative Brief-essay som ska in nästa fredag där jag ska utveckla briefen jag gjorde förra veckan och komma på en Creative med stor C. Jag har en idé som kanske är lite för koko men som jag är sugen på att utforska lite mer. Imorgon efter min tutorial tänkte jag bege mig till såväl Scottish National Gallery of Modern Art som till national Museum of Scotland för att hitta lite inspiration. Det blir skoj.

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0