Jelly Belly & Tracey Emin

Hur kan man göra annat än älska något ser ut så här?

 
och heter saker som "Candy Floss", "Margarita", Sizzling Cinnamon" och "Very Cherry"?
I like Jelly Belly.

Idag har varit en mycket bra dag. Inte nog med att jag hittade Jelly Belly-heaven på min gata, jag hittade även till Museum of Modern Art och Tracey Emin-utställningen som pågår där. Hela nedre våningen är dedikerad till hennes verk och tjena, vilka verk sedan. Man varnas på hemsidan med texten "This show contains works of an explicit nature" och man kan säga som så att ja, det gör det gör den verkligen. Eftersom museet är beläget i nordvästa Edinburgh och jag bor i sydöstra så fick jag en ordentlig promenad också, vilket alltid är gynnsamt.

Jag tittade även förbi The Fruitmarket Gallery och unnande mig denna underbar bok:



Den är fylld av fiffiga idéer och kampanjer som känns oväntade och inte gjorda alldeles för många gånger redan.

Imorgon bär det av till Glasgow för att hämta upp Carolina (HURRA!) och för att se staden som skapade Glasvegas. På kvällen blir det troligtvis återbesök på det trevliga mexikanska stället som Jonas och jag var på förra lördagen och kanske en liten cocktail efteråt. Hursom, så kommer det bli en bra helg!

Nu ska jag njuta av mina Jelly Bellys och min underbara bok.

Stay classy, San Diego

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0