BMI är ett skämt.

Jag kom till Edinburgh torsdagen den 25:e septermber. Som de flesta av er redan vet gjorde min väska inte det utan hade försvunnit i Det Stora Svarta Hålet, mer känt som Heatrow och levererades på söndagen den 28:e istället.
Eftersom jag inte ville sova utan lakan/vara blöt/gå runt naken de första dagarna köpte jag lite småsaker som lakan, handdukar och klädombyten och tänkte be Kammarkollegiet om ersättning för detta eftersom det enligt uppgift ska täckas av försäkringen som jag har hos dem. Kruxet är att när jag fick min väska levererad hade BMI (flygbolaget) visst "råkat" glömma att skriva datum för leverans på kvittot jag fick. Detta innebär att de trevliga handläggarna på Kammarkollegiet inte kommer godkänna min skadeanmälan eftersom jag då inte har något bevis på att väskan var försenad. Snark. Igår samlade jag dock äntligen kraft och skrev ett mejl till BMI och förklarade situationen och bad dem skaffa fram något bevis åt mig. Efter ett par timmar fick jag ett mejl som löd följande:

This is an automated response, please do not reply to this e-mail

Thank you for getting in touch with bmi customer relations.

We have logged your correspondence for review and reponse under reference 188331. In line with the industry standard, we aim to reply within 28 days from receipt.

In line with the industry standard, we aim to reply within 28 days from receipt


What? Vad handlar det om? Det är så mycket med den meningen som ligger utanför mitt förstånd att jag nästan trillade av stolen när jag läste det. Vilken himla industry är det i linje med? Och 28 (!!) dagars väntetid innan man kan få svar? Det är ju till och med värre än 3. När vi var som värst!?

Det är tur att jag är en så lugn och harmonisk person som aldrig hetsar upp sig över saker för hade jag inte varit det hade detta mycket väl kunnat orsaka ett vansinnesutbrott alternativt gap-och-skrik-panik. Tur. Verkligen.


Kommentarer
Postat av: Adelina

Det är väldigt roligt att du säger VI om 3 ;-) kanske är dags att släppa den identifieringen, he he

2008-11-12 @ 14:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0